Werknemers aan het woord

‘Uitdagende projecten’

'Leuke, uitdagende projecten. Dat vooruitzicht was voor mij reden om in augustus 2011 bij EBPI te gaan werken. Toen zat het bedrijf nog in Gouda, tegenwoordig zitten we in een kantoor pal naast station Ypenburg. Dat heeft weer als voordeel dat ik elke dag van mijn huis in Pijnacker-centrum naar werk fiets.

Taxonomie.

Bij EBPI ben ik verantwoordelijk voor de taxonomieën, dat is alles wat met de elektronische gegevensuitwisseling te maken heeft. Een taxonomie is het woordenboek met definities en gegevens die nodig zijn om rapportages samen te stellen. Deze rapportages zijn gebaseerd op wetten en regels voor jaarrekeningen, belastingaangiften en statistiekverplichtingen. We bekijken hoe we met eigen gebouwde tools de taxonomie kunnen controleren, onderhouden en verder uitrollen, zodat alle berichten die binnenkomen goed kunnen worden verwerkt. Aan de ene kant heb ik dus te maken met een stuk techniek, aan de andere kant met een stuk organisatie daaromheen. Dat maakt mijn werk extra leuk. Wie hier komt werken, komt dus in een bedrijf terecht met veel gevarieerd werk.'

 Jan-Paul van der Velden

‘Dynamisch bedrijf met grote klanten’

'Ik ben sinds februari 2013 werkzaam bij EBPI als coördinator Servicedesk. Daarvoor had ik nog nooit van EBPI gehoord, maar uiteraard wel van de ministeries en andere grote organisaties die diensten bij ons afnemen. Dat afwisselende in mijn werk vind ik ook het leukste, net als het klantcontact. Zo spreek ik de ene dag met de servicedeskcoördinator van een ministerie, en zit ik een volgend moment bij een klant om het Service Level Agreement te bespreken. In zo'n SLA staat hoe een bedrijf omgaat met incidenten, serviceverzoeken, problemen en wijzigingen.

De belangen zijn groot.

Eventuele storingen in de elektronische informatie-uitwisseling moeten dus snel en probleemloos worden opgelost. In zo'n geval stel ik als incidentmanager een crisisteam samen, en verzorg ik de communicatie richting de klant. De uitdaging is om een technisch verslag van de beheerder te vertalen naar een voor de klant begrijpelijk verhaal. Daarnaast vind ik het ook leuk dat we hier met een jong, enthousiast team mensen werken. De sfeer is goed en er is volop ruimte voor een praatje en soms een gezamenlijke borrel. 

Patrique van der Naald, coördinator Servicedesk

‘Betrokken en persoonlijke werkgever’

'EBPI is een serieuze werkgever waar je niet als een nummer, maar als een persoon wordt behandeld. Dat gebeurde al toen we nog een kleinere organisatie waren, en dat is in deze tijden van groei niet veranderd. Je krijgt hier alle kans om je verder te ontwikkelen en te werken aan uitdagende projecten.

Software ontwikkeling.

Het is ook een organisatie die softwareontwikkeling en de organisatie daaromheen hoog in het vaandel heeft staan. Dat waren ook de redenen waarom ik begin 2010 bij EBPI ben gaan werken als software architect. In deze functie houd ik mij bezig met het maken van ontwerpen, onderhoud ik het klantcontact over die nieuwe ontwerpen, draag ik nieuwe releases over aan klanten of andere partijen en ben ik eindverantwoordelijk voor het softwareproduct dat mijn team ontwerpt. Dat team bestaat uit zo'n tien medewerkers die zich bezighouden met software schrijven. Bij EBPI werken zowel jongeren die net van school komen, als zeer ervaren medewerkers. Je komt dus echt in een gevarieerd team te werken. Er heerst een informele sfeer en dat maakt ontspannen gesprekken mogelijk. Het woon-werkverkeer doe ik met het Openbaar Vervoer. De trein stopt er voor de deur.'

Ruud de Jong, software architect